zakup używanej octy - na co zwrócić uwagę?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wide
    Classic
    • 2010
    • 5

    zakup używanej octy - na co zwrócić uwagę?

    no a jakie ma znaczenia ubezpieczenie do napraw....wiadomo ze mająć ac naprawy bede robil w aso w nowym aucie i czy to pzu czy concordia to nie ma znaczenia...
  • mariuss
    Drive
    • 2008
    • 52

    #2
    zakup używanej octy - na co zwrócić uwagę?

    witam,
    chcę kupić używane auto. Upatrzyłem sprowadzoną z Francji octę z 2006r z 2.0 TDI, 140 000 przebiegu, full wypas, skóra, xenony, dsg cena 42 koła.
    Mam pytanie na co zwrócić uwagę? Handlarz oczywiście mówi że auto cacy i nie potrzebuje żadnego nakładu inwestycyjnego, jednak w to nie wierzę. Powiedzcie czy zmienialibyście od razu rozrząd? Oczywiście zamierzam postawić je do sprawdzenia do mechanika, żeby zerknął na turbo i dwumasę i zawieszenie. Zamierzam dużo jeździć, więc ciekawi mnie jak jest z trwałością tego silnika i dsg? Podejrzewam, że będę robił 50 000 km rocznie, czyli za dwa lata silnik będzie miał grubo ponad 200 000km przebiegu. Czy z takim przebiegiem to auto będzie się jeszcze do czegoś nadawało? Pytam bo zawsze miałem służbowe auta i zmieniane przy około 150 000 przebiegu, ale teraz muszę kupić prywatnie.

    pozdro
    seat exeo 2.0 TDI CR

    Komentarz

    • Tomek_dx
      Rider
      • 2008
      • 398

      #3
      Jeśli chodzi o rozrząd to polecam wymiane od razu. Pomyśl kiedy na zachodzie pozbywaja się auta? Własnie wtedy zazwyczaj kiedy zbliża się drugi "duży" przegląd z wymianą rozrządu przy 180tys. Ja też kupiłem Octę z przebiegiem 138tys. Oczywiście okazało się że auto miało cofniety licznik o ok 50tys km. Czyli właśnie była po terminie drugiej wymiany rozrządu przy 180tys. Oczywiście też pełny wypas i b. dobry stan. Odwiedziłem kilku mechaników i każdy dawał max 100tys przebiegu co potwierdza tezę że lepiej kupić zadbany egzemplarz z przebiegiem 180tys niż zajechaną okazję ze 100tys na blacie a w rzeczywisości ponad 300tys.

      Poza tym nie wierz w niskie przebiegi pomyśl kto na zachodzie wywala full kasy na auto na max wyposażone a potem je sprzedaje za pół darmo z niskim przebiegiem?
      Liczy się stan jak zadbana to będziesz śmigał następne 200tys. Co do turba i dwumasy to nie ma reguły. Widziałem u mechanika 3 octavie II z przebiegami od nowości od 50 do 80tys km w których padły turbiny. Nieraz też dwumasa leci po 100tys lecz zdarzają się wyjątki ja choć to O1 mam 220tys na balcie i oryginał turbo i dwumasa.
      Tomek

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        jezeli to silnik 2.0 bkd to sprawdz głowice, jezeli ubywa płynu chłodzącego to jest duze prawdopobienstwo ze głowica jest walnięta
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez piramida
          jezeli ubywa płynu chłodzącego
          tylko jak to sprawdzić
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Rekin Chlebojad
            Rider
            • 2010
            • 474

            #6
            Tomek_dx, nie chce mi sie cytowac całej twojwj wypowiedzi, ale pomyśl troche co ty za glupoty piszesz, na zachodzie ktos cofa liczniki?? Ktoś sprzedaje wyekspluatowany samochod?? DOBRE chyba nie byłes po auto na zachodzie, ile razy jezdziłem do Niemiec czy Szwajcarji tyle razy NIE przywiozłem złoma i sasiad z bananem na twarzy 3 rok juz jezdzi inni tez (tyle że z Kozienic obok Radomia) , jak kupisz auto od Arabusa czy MuDZyna to nie dziw sie że niezadbane czy cofane, tyle że to rzadko cofa własciciel a własnie cwaniaczek POLACZEK co chce zarobic 100% jak nie wiecej na aucie w Polsce. Prawdziwy Niemiec krwi Niemieckiej czy Szwajcar w życiu nie oszuka, po auto do niemiec nie jedziesz na plac (tak jak to teraz jest i było<-- stad jedzie 95% AUT DO Polski) tylko o 5 rano lecisz do kiosku,albo na stacji kupujesz swieża gazete motoryzacyjna lecisz do budki telefonicznej i od 7 rano dzwonisz i jezdzisz ogladac z pierwszych rak, jak widzisz araba w bramie zawracasz i jedziesz w nastepne miejsce itd.Jak nie znajdziesz żadnego ciekawego Motel jakis i nast dnia to samo.
            [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
              Prawdziwy Niemiec krwi Niemieckiej czy Szwajcar w życiu nie oszuka...
              ta ślepa wiara w naszych niemieckich PRZYJACIÓŁ jest dla mnie conajmniej rozbrajająca, ale to tylko tytułem OT, sorry, nie mogłem się powstrzymać ops:

              za to to gardzenie "polaczkami" zaczyna mi działać na nerwy...
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • filipT
                Rider
                • 2010
                • 554

                #8
                Zamieszczone przez szkoda
                za to to gardzenie "polaczkami" zaczyna mi działać na nerwy...
                ale taka jest smutna rzeczywistość, nikt tak nie oszuka Polaka jak drugi Polak.
                tyle tytułem offtopu
                Mój Szkodnik

                Komentarz

                • mariuss
                  Drive
                  • 2008
                  • 52

                  #9
                  Dzięki za onfo. Czytałem że pierwsza seria silnika 2.0 TDI miała wadliwe głowice, ale podobno od 2006 już to poprawili. Ponawiam pytanie o DSG. Jak się to trzyma? Jeśli się sypnie to ile to moze kosztować?
                  seat exeo 2.0 TDI CR

                  Komentarz

                  • Rekin Chlebojad
                    Rider
                    • 2010
                    • 474

                    #10
                    mariuss, nowa koło 30-40 tys uzywka chyba koło od 2-do ... tyś , rzadko opłaca sie naprawiac DSG bo mało jest zakładow w Polsce co sie tym zajmuja.


                    Zamieszczone przez szkoda
                    ta ślepa wiara w naszych niemieckich PRZYJACIÓŁ jest dla mnie conajmniej rozbrajająca
                    To nie ślepa wiara tylko to że prawdziwych Niemcow w Niemczech jest koło 30% a reszta to Arabusy, Turcy, MuDZyni i Żydzi. NIEMIEC nie sprzedaje samochodu bo sie psuje, tylko zazwyczaj bo konczy mu sie gwarancja i kupuje nowy, a jak POLACZEK sprzedaje auto to w 95% powodem są czeste awarie, czy niebezpieczenstwo(krzywe zawieszenie itd) wynikajace z wczesniejszych wypadkow albo poprostu tzw" zużycie samochodu", tak to jest w POLSCE.
                    Auta sprowadzane do Polski zazwyczaj sa po "przejsciach" bo nikt by na tym samochodzie nie zarobił a POLACZEK tez musi z czegos życ.

                    Zamieszczone przez filipT
                    ale taka jest smutna rzeczywistość, nikt tak nie oszuka Polaka jak drugi Polak.
                    zgodnośc w 100%
                    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #11
                      Niemcy już od dawna cofaja liczniki, nauczyli ich tego Turasy i Polacy Jedzie taki Klaus do Hamita, Hamit cofa licznik i juz zadowolony Klaus bedzie pare ojro do przodu przy sprzedaży

                      Sprawa wyglada ciekawiej jak od Klausa kupi pan Zenek, wlasciciel komisu - wtedy jeszcze raz cofa licznik i jest gitara
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • pitbull
                        Drive
                        • 2010
                        • 60

                        #12
                        nowa dsg kosztuje 30-40 tys?? jak to mozliwe? ile kosztuje nowy manual?

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          Zamieszczone przez mariuss
                          Czytałem że pierwsza seria silnika 2.0 TDI miała wadliwe głowice, ale podobno od 2006 już to poprawili.
                          to nieprawda.

                          Zamieszczone przez mariuss
                          Podejrzewam, że będę robił 50 000 km rocznie
                          ja bym kupił wtedy nowe auto , a jezeli nie nowe to pewne w 150% a nie przywiezione z zachodu z dość sporym na starcie przebiegiem. chodzi mi o to że ty zamierzasz bardzo dużo jeździć.

                          Zamieszczone przez mariuss
                          trwałością tego silnika i dsg?
                          trwałość silnika jako takiego jest chyba nie najgorsza, pomijając głowicę , jak nie nalejesz jakiegoś syfu to pewnie będzie jeździł. dsg na trasie , a tam będziesz jeździł zapewne , powinno dać radę .
                          osobiście na taksówkę bym DSG nie brał :szeroki_usmiech
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • lookash_
                            Rider
                            • 2009
                            • 302

                            #14
                            Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                            Auta sprowadzane do Polski zazwyczaj sa po "przejsciach" bo nikt by na tym samochodzie nie zarobił a POLACZEK tez musi z czegos życ.
                            Aż serce się kraje że są tacy co o 6 rano wstają by znaleźć Niemieckiego Niemca, Szwajcarskiego Szwajcara i przywieźć nam te wspaniałe samochody.
                            Czarny Szkodnik

                            Komentarz

                            • mariuss
                              Drive
                              • 2008
                              • 52

                              #15
                              Ten zakup wynika z tego że zmianiam pracę. Nowa firma nie daje służbówki ale płaci dodatek do pensji na auto + kilometrówka. Myślalałem nad nowym autem. Najciekawszą ofertę znalazłem w salonie seata. Exeo style 2.0 TDI 140KM - dawali upust 17 tys i wychodziła cena 79 000 - to skody 2.0TDI w tej cenie nie kupię. Stwierdziłem jednak ze nie będę się pchał w kredyt. Na początek używka, a jak w robocie będzie dobrze to zmienie za rok.
                              seat exeo 2.0 TDI CR

                              Komentarz

                              • kmicio
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 233

                                #16
                                Tak jak to już zostało powiedziane powyżej... czasami można kupić dobre auto sprowadzone z zagranicy. Stymże trzeba szukać, szukać... Natomiast auta z Niemiec, mają to do siebie że z reguły albo po dzwonie, albo przed dużym serwisem. W innym wypadku na pewno droższe niż te z oferty allegro/otomoto/gratka. Dużym plusem jest to że można sprawdzić w takim aucie historię serwisu w ASO. U mnie dla przykładu przy 100kkm wpis -> motor ersetzl, turbolader ersetzl. Co do krajowych - to przede wszystkim historia serwisowa porozrzucana po serwisach jeśli nie było robione w jednym. Centralnej bazy nie ma póki co.
                                *1B1B*1.8T*4x4
                                *1B1B*1.9T*DSG

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kmicio
                                  czasami można kupić dobre auto sprowadzone z zagranicy
                                  Tak , jak sam sobie sprowadzisz
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • kazik4x4
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2728

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kmicio
                                    Co do krajowych - to przede wszystkim historia serwisowa porozrzucana po serwisach jeśli nie było robione w jednym. Centralnej bazy nie ma póki co.
                                    Kmiciu, ja jeśli widzę w książce wpisy kilku serwisów/warsztatów to dla mnie lepiej.
                                    Ktoś się chwali że serwisowana tylko w jednym serwisie - oczywista, może tak być, ale też prawdopodobne, że podstemplowane seryjnie jak leci, aby pieczątka była.
                                    A tak z kilku serwisów trudno pieczatki zebrać.
                                    Miałem kiedyś takiego mietka był robiony w 4 serwisach
                                    I - oleje+filtry
                                    II - zawieszenie+klocki+opony
                                    III - mechanika/obsługa silnika i skrzyni
                                    IV - elektryka

                                    I wóz był w stanie bardzo dobrym.

                                    Komentarz

                                    • Tomek_dx
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 398

                                      #19
                                      Rekin Chlebojad, Nie chcę sie licytować, ponieważ nie o tym wątek, kto głupoty wypisuje. Przeczytaj uważnie pierwszy post mariuss'a. Czy on zastanawia się na kupnem auta, od jak piszesz, rodowitego Niemca? Pisze że, cytuję "handlarz mówi że auto cacy" i na tej podstawie poleciłem wymianę rozrządu od razu ponieważ w rzeczywistości nie wiadomo jaki przebieg. Poza tym nie napisałem nigdzie że to Niemcy cofają liczniki choć i to ma coraz częściej miejsce. napisałem aby tylko zwrócił uwagę na stan auta i nie wierzył w tzw okacje że rodowity Niemiec, staruszek 80-letni sprzedaje full wypas za pół darmo z niskim przebiegiem. Ja ponad 3 m-ce szukałem O1 kombi a po pół roku kolejne 4 m-ce obejrzałem mnóstwo O2 i niestety mam niezbyt dobrą statystykę 90% aut w województwie mazowieckim, taki zasięg miały moje poszukiwania, to auta powypadkowe, z cofniętymi licznikami, podrabianymi książkami i różnymi innymi niespodziankami. Nie każdy może pojechać po auto do Niemec i musi szukać na tutejszym podwórku. Oczywiscie w ogłoszeniach i rozmowach z handlarzami każdy egzemplarz to cacuszko i ideał. Pomimo to można kupić coś dobrego ja kupiłem O1 od handlarza i jak się później okazało z cofniętym licznikiem o 50tys Jednak nie żałuję zakupu i jestem bardzo zadowolony!!! Kupowałem stan auta i wcale mi to nie przeszkadza porównując z innymi trupami na rynku że podczas kupna Octa miała realnie 180tys. Przejechałem już ponad 40tys i myśle że spokojnie do 400 da radę
                                      Tomek

                                      Komentarz

                                      • Rekin Chlebojad
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 474

                                        #20
                                        Tomek_dx,owszem przy zakupie używki , warto zajac sie wymiana rozrzadu, płynow ekspluatacyjnych,filtry, zajrzec jak tam hamulce i jeszcze troche innych spraw.
                                        [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                        Komentarz

                                        • phoneman
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 3374
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          Zawsze wymieniam rozrząd i robię to co jest popsute. Wymieniam także wszystkie płyny i flity. Dzięki temu mogę się cieszyć z braku kłopotów .
                                          .

                                          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                          Komentarz

                                          Pracuję...